Fujifilm FinePix X100 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix X100 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

tomroeleveld 22-12-2011

Sinds een maand of vier in bezit. Heerlijke camera, maar echt niet voor de beginner! Kwaliteit voor een camera van een dergelijk formaat is fenomenaal. Het kan zich meten met de beste APS-C DSLR's qua beeldruis, zoals de Canon EOS 7D. Fotograferen op ISO 3200 is goed te doen en 1600 is helemaal geen probleem. De viewfinder is heel gaaf, je kan switchen tussen een optische, met electronische hulpmiddelen of een volledig electronische zoeker. De camera laat zich wel moeilijk bedienen, je moet zeker verstand hebben van diafragma, sluitertijd etc.

Behalve de techniek is het uiterlijk ook mooi (erg retro) en voelt degelijk aan. De lens (omgerekend 35mm) is qua scherpte, kleur en contrast erg goed.

Ik gebruik deze camera naast mijn Canon EOS 5D, met een stel mooie lenzen. Als ik er gewoon tussenuit ga, gaat de Fuji eerder mee dan de Canon, vanwege het gewicht en formaat.

Patrick van Dentergem 26-11-2011

Ik heb dit toestel aangeschaft omwille van zijn uitstraling, gewicht, en zijn grote sensor.
Bij het uitpakken van dit toestel was ik er meteen weg van. Zoals de meesten denk ik, ben ik beginnen fotos maken zonder de handleiding te lezen, al vlug lag het toestel op mijn bureel langs de kant. De volgende dag ben ik met de handleiding bij de hand het toestel gaan verkennen en al heel vlug vond ik mijn weg in de menu en de manuele instellingen.
Ik ben beginnen fotos nemen en het is puper om dit toestel te kunnen hanteren en de resultaten zijn verbluffend. Ik heb een Nikon D 300 waar ik heel tevreden over ben, met de fuji finepix 100 erbij is mijn uitrusting compleet. De finepix is geen toestel voor mensen die geen kennis hebben van fotografie, instellingen iso, sluitertijden en diafragma. Het is een toestel die gemaakt is met passie voor fotografen met passie. Ik durf al eens een fototoesrel verkopen om een nieuw model aan te schaffen. Mijn finepix 100 doe ik net als mijn Nikon D300 nooit weg.